fredag 26. februar 2010

Gutten og garnet

Disse fine vottene fikk Snart-tre da han var baby. Den første gangen han hadde dem på satt han i bæresele på ryggen min. Vi gikk og hentet storesøster i barnehagen, og han pludret og lo hele veien. Da vi kom hjem så vottene slik ut. Skulle tro jeg hadde hatt en piraya på ryggen, men så skarpe som dette er altså en søt babys første to tenner. Tenkte jeg skulle prøve å strikke et nytt par etter samme mønster, men først:

Denne genseren til Fem (fra Kathrine Gregersens fine bok 'Strikk til nøstebarn') var jeg i god gang med å strikke i julen - var ferdig med bolen og snart ferdig med første erme. Helt til jeg en dag fant ermet med alle strikkepinnene trukket ut. Jeg prøvde å fiske opp maskene, men de vendte i alle retninger og jeg ga opp. Mistanken gikk i en bestemt retning. Jeg spurte Snart-tre om han hadde tatt strikkepinnene mine, og han bedyret uten anger at det var han som hadde gjort det. Jeg fant igjen fire av pinnene, den femte er fremdeles søkk borte. Nå har jeg rekket opp alt og omsider begynt å strikke ermet på nytt. Kanskje Fem får genseren før hun har vokst ut av den? Det er i alle fall planen.

1 kommentar:

  1. Hei Furusus! Håper det ble en fin bursdagsfeiring på gutten med de fine istykkerspiste blå vottene i dag. Håper også at hans mor har hatt en bra dag. Er spent på å høre om hvordan ukulelen ble mottatt:) Ses i morgen!

    SvarSlett