onsdag 25. mai 2011

Den grå ullgenseren ble ferdig i vinter, etter å ha ligget i strikkekurven i over et år. Den er strikket i størrelse 6 år, men kan fint brukes av både Fire og Seks. Her Fire, med kikkert og oppbrett. Genseren er strikket i Pt2-garn, etter en oppskrift fra Kathrine Gregersens bok Strikk til nøstebarn. Genseren er så lett og lun at jeg har gitt meg i kast med en voksengenser til meg selv, basert på mønsteret fra boka. Jeg har aldri prøvd å strikke på frihånd før, så jeg krysser fingrene for at det blir et bra resultat (kanskje ikke akkurat når jeg strikker).

 Jeg har lagt opp 180 masker, og strikker ribbestrikk med 2 rette og 2 vrange, på pinner nr 4. Det ser veldig smalt ut, men genseren vil vide seg ut ganske mye. Forhåpentligvis vil den bli ferdig før neste vinter (og forhåpentligvis vil ikke jeg vide meg ut altfor mye i mellomtiden).
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar